2022年度第8回定例研究会 Learning Programming Through an Adaptive Multiplayer Battle Royale Game

来たる2022年10月10日(月)、立命館大学ゲーム研究センターによる2022年度第8回定例研究会を実施いたします。発表者は、Nobnop Ratchanon氏です。登録・参加料不要となっております。お誘い合わせの上、奮ってご参加のほど、お待ちしております。

■発表タイトル Title
Learning Programming Through an Adaptive Multiplayer Battle Royale Game

■発表者 Presenter
Nobnop Ratchanon, Graduate School of Information Science and Engineering, Ritsumeikan University

■日時 Date and Time
2022年10月10日(月) 19:00-21:00

場所 Venue
Online ( ZOOM )
https://ritsumei-ac-jp.zoom.us/j/91015543036?pwd=ekdpOG9jdkJwMWtILzB6VU8rcUxLZz09
ミーティングID: 910 1554 3036
パスコード: 031509
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概要 Summary
The educational game has been widely used as one of the tools for learning and teaching programming. In this short paper, we present the use of Codenite, an educational game which aims to determine the impact on programming self-belief and experience of beginner programmers. Previous studies have been using programming educational games such as the puzzle game, as it positively impacts learning, situational interest, enjoyment, and self-beliefs for the learner. However, it is necessary to investigate the effects of different game types on programming learning. Therefore, we used Codenite, which is a battle royale-like game designed to assist in learning programming courses. This research compares the effectiveness of Codenite games that affect participants with different experiences in computer programming. The experiment result shows that Codenite delivers a good experience, but the game is more suitable for beginner programmers who have some experienced.

2022年度第9回以降の開催予定のお知らせ

2022年度第9回以降の定例研究会の開催予定につきましても合わせてお知らせ致します。
発表者や日時につきましては現時点では以下を予定しております。
正式に決定次第、改めてお知らせ致します。

第09回 
発表者:Joleen Blom 2022年11月7日(月) 19:00-21:00
【研究テーマ】Transmedia and Game characters 

第10回
発表者:Yang Siyu 2022年12月5日(月) 19:00-21:00
【研究テーマ】軍事、シューティングゲームのプレイヤーコミュニティ、行為 (Shooting games’ player community and behavior)

第11回
発表者:LI Xiaoxu 2022年12月19日(月) 19:00-21:00
【研究テーマ】Game + Dynamic Difficulty Adjustment + In-game Audio elements

第12回
発表者:FEBRI Abdullah 2023年2月13日(月) 19:00-21:00
【研究テーマ】Procedural Content Generation (PCG) and serious games